Diumenge, 14 de juliol de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Salvem el Penedès considera que el Pla Director està pensat per a les infrastructures

Salvem el Penedès considera que el Pla Director és vinculant. Tot i que veuen necessari el Pla Director, no estan d’acord amb la proposta presentada pel Consell Comarcal en els criteris i conceptes bàsics sobre el que es sustenta la planificació territorial de la comarca, ni en les qüestions de creixement residencial i industrial, ni en el de les d’infrastructures. També hi ha un profund desacord de fons ja que el Pla Director s’ha realitzat prenent el model de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i no ha tingut en compte per a res la futura Vegueria del Penedès.

Des de Salvem el Penedès consideren que el Pla Director no entén l’autopista AP-7 com un eix vertebrador de la Vegueria del Penedès. Planteja desdoblar la N-340 i la C-15 o nous trams de carreteres, per esdevenir eixos vertebradors. Pràcticament no fa intervencions a les vies locals i comarcals, oblidant la majoria de municipis del Penedès. Resumeixen les propostes del Pla Director en la xarxa viària dient que només planteja millores amb la conectivitat de les dues grans poblacions de Vilafranca i Sant Sadurní.

Salvem el Penedès veu la necessitat de solucionar el problema de la mobilitat, prioritzant les inversions en el transport públic, especialment el ferrocarril. Cal evitar crear nous corredors d’infrastructures i noves carreteres. Entenen que les infrastructures van associades al model territorial. Per tant, si farcim el Penedès de noves carreteres doblarem o triplicarem el creixement de la població amb pocs anys.

 

També fragmentarem el territori i alhora perdrà pes el Penedès com a valuós patrimoni natural, cultural i paisatgístic relacionat amb la vinya, el món rural i els espais naturals.

Pel que fa al tractament de les infrastructures el PD respira profunda i exclusivament a Barcelona. Està lluny del que considerem una mobilitat sostenible. És simplement una proposta continuista de l’actual model de transport: car, contaminant, depredador del territori, insolidari i insostenible.

 

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: