Dissabte, 20 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Col·lectiu per la Defensa de Moja vol expressar el seu rebuig al traçat proposat al Pla Director

Consideren que el Pla Director conté algunes planificacions que es estan fetes sense conèixer el territori, i demanen també a l`ajuntament d`Olèrdola que aturi la revisió del Pla General fins que el Pla

Els membres del Col·lectiu consideren positiu la promoció d’aquest mitja de transport, però pensen que els traçats han de seguir un mínim de lògica que els facin competitius a l’alternativa del cotxe i a més han de ser el més respectuosos possible amb el medi ambient. Com comentava el portaveu del Col·lectiu, Cristòbal Treviño, no s’entén que un tren que vol ser una via ràpida de passatgers entre Vilanova i Vilafranca vagi a donar un tomb per la Ràpita per entrar a Vilafranca, passant prèviament entre la Muntanyeta i el Parc Comarcal.

Treviño explica que en una reunió del passat 26 de gener al Consell Comarcal membres de Salvem Penedès, associació en que participa el Col·lectiu, J.Mª Carrera, coordinador del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, va dir que aquest traçat era impossible perquè una via de tren no pot passar tan a prop de on hagi detonacions, va dir que era un traçat aproximat però no va donar cap traçat alternatiu. El que no entenen és la manca de sentit comú i de previsió d’uns planificadors que se suposa que haurien de conèixer el territori.

Des del Col·lectiu per la Defensa de Moja proposen que la via segueixi el traçat de la C15 aprofitant el corredor ja existent, el traçat més lògic, ràpid i respectuós amb el medi ambient.

Pel que fa al creixement urbanístic es congratulen que pel que fa al nostre poble es limiti el creixement a les necessitats internes. Segons el Col·lectiu es el mateix que es demanava a les signatures recollides fa quasi quatre anys a Moja i que expressaven d’una manera contundent el desig dels veïns de limitar el creixement urbanístic. Dit això no podem deixar d’expressar la nostra preocupació pel creixement que es planteja ben a prop nostre, al llarg de la N340.

D’altre banda, també ens afecta el traçat de la via de mercaderies que vorejarà Vilafranca i que condiciona les ampliacions previstes dels polígons de San Pere Molanta i el de la carretera de Moja a Vilafranca, la qual cosa obligarà al nostre Ajuntament a replantejar-se aquestes ampliacions.

Per partdel Col·lectiu, Treviño comenta que a la propera reunió del Consell Consultiu d’Urbanisme d’Olèrdola proposaran que s’aplaci la revisió del Pla General fins que estigui aprovat el Pla Director.

També demanarem que l’Ajuntament assumeixi la proposta de que la via de tren de Vilanova passi paral·lela a la C15.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: