Dijous, 28 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Un expert proposa una nova línia de tren que surti de Vilafranca, passant per l’ Ordal i Barcelona

La proposta és de Carles Udina, consultor de planificació i ferm defensor de la superioritat

econòmica i ecològica del ferrocarril.

Udina, que exposa la seva idea al diari AVUI, planteja vertebrar la regió metropolitana de

Barcelona amb una nova línia suburbana, semblant a les RER que travessen París.

Udina parla d’ un "ferrocarril de cornisa" perquè arrencaria a Vilafranca i travessaria el

corredor de l’ Ordal, ple d’ urbanitzacions i sense cap transport d’ alta capacitat. A

Barcelona adoptaria la forma de ronda ferroviària, lligant amb totes les capçaleres de línies

de metro, i tindria un intercanviador al nus de la Trinitat, on coincidiria amb les línies de

RENFE de Girona, Vic i el Vallès. En total, tindria 15 punts de transbordament. Al

Maresme, faria la funció de variant de la línia de la costa, passant per els pobles de l’

interior i segons Udina, després de Malgrat, la línia podria continuar opcionalment cap a

Blanes, Lloret i Tossa, seguint els corredors naturals.

En tot el traçat, Udina planteja minimitzar les expropiacions i les afectacions dels nuclis

habitats, apostant per túnels i obres a través dels turons i de les valls litorals.

D’ altra banda, aquest consultor de planificació és crític amb l’ eix transversal ferroviari de

120 quilòmetres que defensa el tripartit. Segons Carles Udina aquesta proposta "és una

entel·lèquia".

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: