• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
RTVVilafranca
Bàner
TV 52 UHF i CABLE Radio 90.2 FM

Ara fem:
Les notícies de la setmana
I després, a les 12:30 h.
Retalls d'història

Ara fem:
Diumenge esportiu
I després, a les 15:00 h.
Entre nosaltres

Inici Notícies Política ERC respon a la Plataforma que és "l'únic" partit que ha defensat des de sempre la Vegueria Penedès
ERC respon a la Plataforma que és "l'únic" partit que ha defensat des de sempre la Vegueria Penedès Imprimeix Correu electrònic
Escrit per Jaume Recasens   
dimarts, 5 d'agost de 2008 16:41

Esquerra Republicana sosté que s’ha d’accelerar el més aviat possible el calendari de la llei per enllestir l’àmbit Penedès i respon a la Plataforma per una Vegueria Pròpia que és l’únic partit que l’ha defensada des de sempre.

La vicesecretària general dels republicans, Alba Castellví, flanquejada pel president de l’executiva comarcal, Raimon Soler, i el regidor vilafranquí, Pep Quelart, ha comparegut davant els mitjans de comunicació per respondre les crítiques de la Plataforma per una Vegueria Pròpia de fa una setmana. Castellví assegura que els dirigents republicans al territori són els que han treballat incansablement per a la Vegueria, especialment el diputat Miquel Carrillo. I amb la consecució de l’àmbit de planificació territorial per al Penedès es posa la llavor per a una futura Vegueria. Tot i que el conseller Ausàs hagi dit que hi ha consens al si del govern català per a 7 vegueries, Castellví insisteix que no vol dir que hi hagi consens només amb 7. En qualsevol cas, serà el proper govern de la Generalitat qui ho haurà de decidir i no pas la llei que s’està perfilant de Governs Locals. Esquerra sap que ha de treballar colze a colze amb la Plataforma, com fins ara ha fet. Només treballant a l’una s’aconseguirà l’objectiu comú, perquè, com remarca Castellví, els dos volen el mateix. La Plataforma li retreia que fos una formació supeditada als socialistes, cosa que nega categòricament. Per il·lustrar el suport que sempre ha donat Esquerra a la Vegueria, a la roda de premsa es van acompanyar dels cartells on es pot llegir: “Compromesos amb el Penedès, Esquerra + Vegueria sumen”. Castellví ha sentenciat que ara el que s’ha de fer és accelerar el procés del calendari de la llei per fer possible l’àmbit Penedès el més aviat possible. La tardor vinent és la data que donava Ausàs fa uns dies a Pontons.

D’altra banda, el regidor vilafranquí Pep Quelart s’ha donat de baixa de la Plataforma. Segons que s’ha insistit des d’Esquerra és a títol “estrictament personal”. Amb tristesa, escriu Quelart al seu blog, sol·licita públicament la baixa com a membre de la Plataforma. Des d’Esquerra diu que treballarà, com sempre, per a aconseguir la Vegueria.

» No hi ha comentaris
No hi ha comentaris nous.
Darrera actualització de dimecres, 6 d'agost de 2008 08:30