|
|
Els Castellers de Vilafranca descarreguen per primer cop a la història la torre de vuit neta i culminen la seva diada amb tres i quatre amb l'agulla i pilar de vuit amb folre i manilles.
A la seu del Consell Comarcal de l'Alt Penedès s'ha fet la presentació dels actes que es duran a terme a la comarca amb motiu de la celebració del dia Europeu de l'Enoturisme, que arriba a la seva segona edició promogut per Recevin.
Els dos darrers anys la Fira del Gall s'ha estat celebrant al Parc de Sant Julià, a causa de les obres que s'estaven fent a la Rambla de Sant Francesc. Ara però, vists els resultats, des de la comissió organitzadora de la Fira i el Patronat de Comerç i Turisme de Vilafranca s'ha decidit repetir amb l'emplaçament del Parc de Sant Julià com a espai per acollir aquest esdeveniment.
Durant aquests dies, a la Plaça del Pedró, propera al cementiri de Vilafranca, s'ha instal·lat el mercat de flors de Tots Sants. Les parades de floristes han estat venent els rams i els centres perquè els visitants del cementiri poguessin ornamentar les tombes dels seus difunts.
Els Castellers de Vilafranca han estat l'entitat convidada a fer l'espot publicitari de la taula informativa que es va muntar a la vila. Estava situada al final de la Plaça de Sant Joan.
El barri vilafranquí s'ha mobilitzat després de sentir diversos casos de càncer que afecta nens i nenes de la comarca. Per això aquest diumenge, l'associació de veïns organitzava una paella popular a la Plaça de la Verema per recollir fons que aniran a parar a la Fundació Sant Joan de Déu per a la recerca oncològica.
Aquest diumenge a partir de les 12 del migdia i fins a les 2 de la tarda, s'organitza a la plaça de la Verema una nova edició d'aquesta activitat.
El concert benèfic organitzat per la Fundació Montserrat Junyent aporta més de 4.500 euros al banc d'aliments de Càrites.
A partir de 2/4 de 12 i fins a 2/4 d'1 del migdia hi haurà portes obertes en aquest nou local social del nucli d'Avinyó Nou.
La sala d'actes de la Creu Roja a Vilafranca ha estat el marc en que s'ha fet la presentació d'aquest projecte, tot aprofitant l'estada a Barcelona del coordinador del projecte "Millora de les condicions de vida de les poblacions andines de Cotacachi", a Equador, Luís Enrique Cachiguango.
Aquest divendres es reuneixen les entitats de Sant Pere Molanta per parlar de la proposta de conversió del nucli en entitat municipal independent.
La nova colla vilafranquina no pot garantir encara poder descarregar la clàssica de set, el tres, el quatre, la torre de sis i el pilar de cinc, de manera que prefereix esperar a més endavant per fer la seva presentació pública a la vila i la posposa fins a la primavera de 2011.
Dijous passat al vespre, al Centre Cultural Rociero de la plaça Doctor Bonet, tenia lloc una reunió informativa sobre el "Comerç a l'Espirall".
L'Ajuntament de Vilafranca ha organitzat per al proper dilluns una jornada de portes obertes al nou aparcament soterrat de la plaça de Pau Casals, al barri de l'Espirall.
El Govern ha autoritzat fer un afegit al Conveni entre la Generalitat i l'Estat que implicarà que els desplaçaments entre Gelida i Vilafranca i Gelida i Sant Sadurní siguin gratuïts com fins ara un cop entrin en funcionament els peatges tancats.
L'associació Fem Pinya vol ampliar el seu camp de treball per afrontar tots els àmbits relacionats amb la gent gran
Els Mossos d'Esquadra de l'Alt Penedès han reunit als empresaris per plantejar mesures de seguretat.
La Policia Local va detenir ahir una persona per haver comès un delicte de danys continuats. Concretament per haver trencat els miralls retrovisors de vuit vehicles estacionats.
Amb motiu d'una obra de connexió a la xarxa d'abastament d'aigua al barri de les Clotes que realitza l'Empresa Municipal d'Aigües de Vilafranca, dimecres i dijous, el carrer Balcó de les Clotes, entre la plaça del Pedró i el carrer Antoni Mestres Jané, quedarà tallat a la circulació de vehicles entre les 8 del matí i les 7 de la tarda.
Amb motiu de la realització dels treballs de reparació de les rajoles del davant de la biblioteca Torras i Bages de Vilafranca, aquesta setmana hi ha restriccions de trànsit a l'entorn de la plaça de l'Oli.
Ja s'ha donat a conèixer qui protagonitzarà el tradicional anunci de Nadal de les caves Freixenet. La cantant colombiana Shakira serà la imatge de l'espot, que es basarà en la tasca de la Fundació que presideix, Pies descalzos.
Aquest cap de setmana l'associació el Pilar de 8 ha celebrat una de les seves activitats lúdiques més tradicionals, un concurs de panellets que ha arribat a les 9 edicions.
Dissabte a la tarda el Casal de Vilafranca va acollir una nova edició de la festa que organitza aquest veterà programa de Ràdio Vilafranca. Sota la direcció de Jordi Borràs, responsable del programa "Amics per Sempre", es van poder veure sobre l'escenari del Casal un seguit d'actuacions musicals que durant prop d'un parell d'hores van fer les delícies dels assistents.
Un any més els Falcons de Vilafranca comencen el compte enrere cap a les festes de celebració del seu aniversari, enguany el 51è. Com sempre estan preparant tot un seguit d'actes i espectacles per a tots els públics de la vila i comarca.
Amb motiu d'una obra de connexió a la xarxa d'abastament d'aigua al barri de les Clotes que realitza l'Empresa Municipal d'Aigües de Vilafranca, dimecres i dijous, el carrer Balcó de les Clotes, entre la plaça del Pedró i el carrer Antoni Mestres Jané, quedarà tallat a la circulació de vehicles entre les 8 del matí i les 7 de la tarda.
La Policia Local va detenir diumenge una persona per haver comès un delicte de danys continuats. Concretament per haver trencat els miralls retrovisors de vuit vehicles estacionats.
Ahir hi havia portes obertes al nou aparcament de la cèntrica plaça al barri de l'Espirall. L'alcalde i altres regidors de l'equip de govern van ser-hi per aclarir els dubtes dels veïns sobre la compra de places i per veure com havien quedat finalment les obres.
El Penedès és el primer territori de Catalunya que ha completat l'estudi exhaustiu de les fosses de la guerra civil. El projecte de recerca i divulgació històrica Tots els Noms coordinat per l'Institut d'Estudis Penedesencs ha completat l'estudi definitiu sobre les Fosses de la Guerra Civil a les comarques del Penedès, és a dir a l'Alt i Baix Penedès i el Garraf.
De fet l'acord que s'ha signat dona continuïtat a una col·laboració que ja fa quatre anys que uneix ambdues entitats per tal de treballar en el suport als malalts oncològics de la comarca.
La diputada del PSOE al congrés i membre de la comissió del pacte de Toledo Isabel López va ser la convidada a la xerrada que organitzada per l'Associació Fem Pinya va tractar sobre el tema de les pensions.
Ubicats a l'avinguda Francesc Macià de Sant Sadurní, els pisos de protecció oficial han quedat lliures i hi ha 10 habitatges de dues habitacions; tres habitatges d'un sol dormitori i un darrer habitatge adaptat que disposa d'espai per a dues persones.
Dijous passat va morir, a l'edat de 84 anys, Clàudia Guilera Roig, la persona que durant bona part de la seva vida havia guardat a casa seva els vestits dels Reis Mags de Sant Sadurní i n'havia fet el manteniment.
Una de les novetats de la Fira del Gall d'enguany serà la recuperació del Concurs Popular de Truites que tindrà lloc al Pavelló de la Gastronomia del recinte firal, el dissabte 18 de desembre, a 2/4 de 7 de la tarda.
Aquests guardons, amb el nom de Premis Tastavins, arriben enguany a la seva segona edició, i es lliuraran durant el capítol d'Investidura que serveix anualment per donar entrada a l'entitat a totes aquelles persones que ho hagin sol·licitat durant l'any. La sessió es celebrarà el proper 27 de novembre a la finca Mas Rabell de Bodegues Torres.
Els Verds clouran dissabte a la nit de manera oficial la seva temporada, amb el tradicional sopar que serveix també per lliurar els premis Soca-rel.
El sopar es farà com és habitual a Cal Figarot, i en acabar hi haurà un ball obert a tothom que amenitzarà el grup "La banda del Drac".
L'ACAPS Wilaya Alt Penedès convoca una concentració demà, a les 8 del vespre, a la plaça de la Vila, que ha estat secundada per la CUP i l'agrupació local d'ICV. La manifestació vol explicitar el suport del Penedès al poble sahrauí i manifestar el rebuig a l'assalt de l'exèrcit marroquí a l'Al-Aaiun.
L'alcalde del Pla del Penedès, Alfred Martínez, es va reunir la setmana passada amb el Cap de Servei de Patrimoni del Bisbat, per tal de treballar en una solució per a la rehabilitació del campanar de la parròquia de Santa Magdalena.
Avui dijous 11 de novembre s'ha celebrat a l'Escorxador de Vilafranca el plenari anual de la Xarxa Sida i Món Local. Aquesta xarxa, a la qual Vilafranca s'ha adherit enguany, es va fundar l'any 2004 amb l'objectiu de promoure la implicació del món local en l'abordatge present i futur de la infecció pel VIH/SIDA, generant un discurs positiu envers aquesta necessitat.
Una vintena de persones ha assistit a cadascuna de les quatre sessions de les quals constava aquest curs.
Des de fa dos anys, la Comissió de Festes de Sant Sadurní forma part de la xarxa social Facebook i enguany ha decidit reforçar-ne l'ús per tal d'acostar-se als vilatans.
L'Obra Social de Caixa Penedès reconeix la trajectòria de Sor Genoveva Masip Torner i la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona amb el guardó Josep Parera 2010
Una encesa d'espelmes i consignes de "Ja n'hi ha prou", "aturem la massacre" i d'altres acusant el govern espanyol de còmplice presidien divendres la concentració de l'ACAPS Wilaya Alt Penedès, a la plaça de la Vila.
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Sant Cugat Sesgarrigues el projecte constructiu de la primera fase de la travessera urbana de la carretera BV-2429 d'aquest municipi.
La comunitat musulmana del Penedès viurà demà la festa del sacrifici del xai, la celebració més important després del Ramadà. Per als fidels musulmans, aquesta festa és un dia de reunió familiar i de solidaritat amb els més necessitats; similar al nostre Nadal.
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Olèrdola ha adjudicat les obres de climatització del local de la Societat Principal-Unió de Sant Pere Molanta.
El servei d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva de l'Alt Penedès organitza aquesta xerrada sobre alimentació per a embarassades, dirigida a dones embarassades de primer i segon trimestre d'embaràs i a les seves parelles.
Cap a 2/4 de 10 del matí, una excavadora ha trencat una canonada de gas al camí de Cal Mota, als afores de Sant Sadurní, i ha començat a sortir gas a la superfície.
La comunitat musulmana començava ahir la celebració de la festa del xai, la més important del calendari després de la fi del Ramadà.
La comunitat musulmana del Penedès vivia ahir la festa del sacrifici del xai, la celebració més important després del Ramadà, que encara s'allarga avui i demà. Per als fidels musulmans, aquesta festa és un dia de reunió familiar i de solidaritat amb els més necessitats; similar al nostre Nadal.
Aquest dissabte, el Col·lectiu Ecologista Bosc Verd va organitzar una penjada de caixes niu a l'entorn de la riera de Llitrà.
Professionals d'atenció directa, gerents, directors i persones del món de l'administració i de l'empresa es van aplegar, dilluns, al CaixaForum en aquesta trobada que per primera vegada ha posat la tecnologia en aquest sector a debat.
Des de l'inici de la campanya, promoguda per la Mancomunitat Penedès Garraf, i fins a mitjans d'aquest novembre s'han esterilitzat un total de 115 animals entre gossos i gats, majoritàriament femelles.
Aquesta actuació es farà en horari nocturn, de les 9 del vespre a les 6 de la matinada, per tal de minimitzar les molèsties per les restriccions de trànsit.
La Xarxa Europea de Ciutats del Vi (RECEVIN), experiència impulsada entre d'altres per l'Ajuntament de Vilafranca, ha estat escollida com a bona pràctica dins del Banc de Bones Pràctiques realitzat per la Diputació de Barcelona i la Fundació Carles Pi i Sunyer, com a exemple de treball permanent en xarxa i com a exemple de xarxa temàtica.
La inauguració de l'exposició 20 anys junts pel català i la representació de l'espectacle Pimentons han donat el tret de sortida als actes de celebració del vintè aniversari del Centre de Normalització Lingüística de l'Alt Penedès i el Garraf.
Aquesta és una de les propostes que Joves Implicats x Vilafranca ha fet arribar al Director General de Transport Terrestre de Catalunya i ha estat acceptada. Membres de l'entitat, acompanyats per el conseller comarcal de Mobilitat i Alcalde d'Olèrdola van mantenir, dilluns passat, una reunió amb Manuel Villalante.
Aquest diumenge 21 de novembre el concessionari Supramotor i Toyota España, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Vilafranca, portaran a terme una reforestació en una parcel·la propera a la riera de Llitrà.
El Ball de Malcasats busca nous balladors. Les persones interessades en formar part d'aquest ball s'han d'adreçar a l'Escorxador el dijous 25 de novembre, a les 8 del vespre, o bé el dissabte 27 de novembre, a les 11 del matí.
Entre tots va néixer amb el ferm propòsit d'omplir el que consideren un buit relacionat amb les necessitats d' un sector de la ciutadania, compost per persones amb diversitat funcional, com persones amb mobilitat reduïda, sords, cecs o gent gran, amb ganes de ser actius o de mantenir-se actius malgrat les seves dificultats.
La única cuinera del món reconeguda amb 5 estrelles Michelin, tres pel seu restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar, i dos pel seu restaurant de Tokyo farà d'ambaixadora del xató durant la temporada 2010-2011.
El proper dijous és el Dia Internacional contra la violència de gènere. Per aquest motiu l'Ajuntament de Vilafranca ha organitzat un seguit d'activitat.
Aquest any, l'empresa Xarcuteries Cal Valls de Vilafranca ha tornat a ser reconeguda per la Cambra de Comerç de Barcelona com a un dels establiments més que centenaris de la província.
L'ajuntament ha iniciat la inspecció de les palmeres dels espais públics de Santa Margarida i els Monjos, donat que recentment han estat detectats diversos exemplars de palmeres infectades per l'escarabat morrut.
Per tal de millorar l'estat dels carrers de la vila, a partir d'avui i fins dijous, de 8 del matí a 8 del vespre, es realitzaran treballs de reasfaltat.
L'Escolania de Montserrat va oferir divendres un concert per recaptar fons que es destinaran a la restauració de la basílica de Santa Maria de Vilafranca. L'Obra Social de Caixa Penedès organitzava aquest concert benèfic que, sota el títol de "Concert de Nadal", va permetre sentir el repertori nadalenc de la formació.
Per tercera vegada l’Obra social de La Caixa col·labora amb la Fundació Pro Penedès en el projecte INSERIM.
Ràdio Vilafranca emetrà a partir d'aquest dissabte al migdia el programa Onescat, un curs de català inicial pensat per emetre's per ràdio, que s'adreça a persones nouvingudes que no entenen ni parlen català i que tenen el castellà com a primera llengua, especialment persones de procedència llatinoamericana.
Aquesta setmana ha tingut lloc una trobada de la Fundació Comerç Ciutadà, a la qual pertany el Centre Vila de la capital de l'Alt Penedès.
Durant els tres propers dissabtes es durà a terme al mercat dels dissabtes de Vilafranca una campanya per fomentar l'eliminació de residus, com a continuació del programa engegat l'any passat per treballar en la incentivació conjunta de la eliminació de residus.
En el marc de la 2a Quinzena Solidària i coincidint amb la Festa Major, l'Ajuntament de Sant Sadurní i el Consell de Cooperació de la vila han organitzat per aquest dissabte la primera Festa de la Solidaritat.
Després de la bona experiència del 2009, tres regidories de l'Ajuntament de Sant Sadurní s'han tornat a posar d'acord per sol·licitar a la Generalitat una subvenció amb la qual contractar dues agents cíviques durant sis mesos.
La plaga de l'escarabat morrut que des de fa temps està fent estralls entre les palmeres, principalment del litoral català, ha arribat a Vilafranca i als Monjos. Concretament, a la Vila ja s'ha detectat la presència d'aquest barrinador en dues palmeres que es troben en finques privades.
La cooperant catalana Isabel Terraza i el seu company, el mexicà Antonio Velázquez, han agraït al diputat gelidenc d'ERC la mediació en la seva tornada des d'Al-Aaiun on estaven amagats des de feia dies.
L’activitat ha consistit en el passi de dos curtmetratges sobre aquestes malalties. Un que parla sobre l’artritis reumatoide i l’altre sobre l’espondilitis enquilosant.
La Junta de Govern Local de Vilafranca ha aprovat l'adjudicació de les obres de reurbanització de la plaça de Fèlix Mestre Nutó, contemplada en el Projecte d'Intervenció Integral al Barri de l'Espirall.
La secció sindical de CCOO a l'Ajuntament de Sant Sadurní denuncia que l'equip de govern no soluciona les greus irregularitats que pateix el cos de la Policia Local i que tampoc compleix els acords i pactes subscrits amb els representants dels treballadors.
L'Ajuntament de Torrelavit ha rebut una subvenció del Departament de Governació de la Generalitat per a l'adquisició d'un vehicle elèctric per a realitzar tasques i serveis municipals.
L'objectiu d'aquesta iniciativa cofinançada per la Diputació de Barcelona, el Fons Social Europeu i l'Ajuntament de Vilafranca és incrementar l'ocupació i l'especialització de les persones que treballin en els serveis d'atenció a les persones per tal de donar resposta a les necessitats creixents d'aquest sector.
El Servei de Salut Pública i Consum de l'Ajuntament de Vilafranca impulsa una sèrie d'activitats i iniciatives per promoure una bona salut afectivo-sexual coincidint amb l'1 de desembre, el Dia mundial de la lluita contra la SIDA.
Un treballador de 39 anys de l'empresa de manteniment que opera a la base de muntatge de l'AVE a Vilafranca ha quedat ferit greu aquest migdia després d'electrocutar-se.
Avui, demà i dissabte, el Consell Comarcal de l'Alt Penedès, amb la col·laboració del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Penedès, promociona els vins penedesencs al mercat barceloní de la Boqueria.
El sociòleg i sexòleg valencià, Èrick Pescador, creu que una de les estratègies bàsiques per evitar la violència vers les dones passa per els canvis socials. I l'assignatura pendent dels homes és aprendre a cuidar en l'àmbit quotidià.
La Diputació de Barcelona ha lliurat aquesta setmana a l'Ajuntament de Sant Sadurní el projecte d'adequació de l'edifici de l'Ateneu Agrícola. Es tracta de les propostes de rehabilitació d'aquest edifici modernista per adequar-lo a les seves necessitats actuals.
A causa d'unes obres de millora del paviment que es faran al final del carrer dels Ferrers tocant amb el Raval de la Font, a partir de dimarts vinent a primera hora del matí i fins dijous, a primera hora de la tarda, el carrer Ferrers quedarà tallat a la circulació a partir del passatge Antoni Sabaté Mill.
Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) i l'Associació de Viticultors del Penedès rebien el passat 15 de novembre el projecte de derogació de l'ordre que regula la Indicació Geogràfica Protegida Viñedos de España.
Aquest diumenge, un total de 9.037 sadurninencs i sadurninenques podran participar en les Eleccions al Parlament de Catalunya. El vot s'ha de dipositar en el col·legi electoral al qual estan adscrits els electors i les electores, entre les 9 del matí i les 8 del vespre.
Aquest migdia s'ha presentat la nova edició de la Fira del Gall de Vilafranca que tindrà lloc el 18 i el 19 de desembre al Parc de Sant Julià com a ubicació definitiva.
L' Agrupació de Defensa Forestal de Pontons i la del Montseny-Congost han obtingut conjuntament els premis de prevenció d'incendis forestals que cada any convoca la Diputació de Barcelona.
Dissabte, una parella disfressada de pagesos i un xanquer aturaven els compradors del mercat i els convidaven a canviar les bosses de plàstic per una de roba, amb el lema Mercats sostenibles.