Dilluns, 11 de desembre de 2017
Penedès Televisió
Ràdio Vilafranca

Biosca presenta “Per la corda fluixa: respostes davant el repte i el risc de ser docent i LGBT”

Aquest dijous a la tarda, la Biblioteca Torras i Bages acollia la presentació del llibre Per la corda fluixa: respostes davant el repte i el risc de ser docent i LGBT del professor Eloi Biosca.

El llibre relata l’experiència de 72 docents bisexuals, gays i lesbianes de tot Catalunya. Biosca narra com viuen la seva sexualitat dins de la feina; a quines pors s’enfronten i quines estratègies fan servir per evitar riscos.

Segons Biosca, la problemàtica és diferent a cadascun dels nivells educatius. No és el mateix a l’educació infantil que a secundària o a la universitat però en tots els casos hi ha un denominador comú: la por al risc. No s’atreveixen a dur a terme determinats reptes per possibles conseqüències.

Aquesta presentació s’emmarcava dins la commemoració del Dia Mundial contra la homofòbia, la transfòbia i bifòbia que va ser el passat 17 de maig i comptava amb la presència de la regidora d’Igualtat de l’Ajuntament de Vilafranca, Montse Arroyo. Referent a la celebració d’aquest dia, la regidora comentava que tant de bo no s’hagués de celebrar un dia com aquest.

 

L’Eloi Biosca coincideix a dir que s’ha fet un gran progrés en aquesta qüestió, que les lleis van a buscar la igualtat i les institucions comencen a moure’s però que encara falta molta feina per fer. Creu que una bona iniciativa seria que els ajuntaments impartissin cursos a les escoles i instituts per a tractar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.

Comentaris

Enquesta

Que hi hagi presos polítics i exiliats afavoreix…

Programació

Ràdio Vilafranca

06:00
Jazz FM
Musical
07:00
Notícies en xarxa
Informació general
08:00
Penedès matí
Informatiu diari

Penedès Televisió

05:30
Actualitat - Els Monjos
Festa d'encesa de llums de Nadal
05:45
Saníssim
Les recomanacions
06:00
Les notícies de la setmana
Resum informatiu penedesenc, amb Caterina Tallón.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: