Dijous, 28 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Ampliar la xarxa de municipis i empreses al Baix Penedès i Garraf és un dels objectius destacats del Consorci de promoció Turística del Penedès

El Consorci de promoció Turística del Penedès ha presentat aquest dijous el Pla d’Accions 2016 a l’Auditori del Vinseum.

El pla va dirigit a tots els membres d’enoturismePENEDÈS, així com a tots els agents implicats en el territori. Un consorci que va iniciar la seva marxa vinculat a l’Alt Penedès i que en els darrers anys ha estat treballant per ampliar-se al conjunt del territori de la Denominació d’Origen Penedès.
El president del Consorci, Sergi Vallès, assenyala que un primer objectiu per l’any 2016 és continuar treballant per créixer en nombre d’adherits en el conjunt del territori, tan pel que fa a empreses com també ajuntaments.
26 dels 27 municipis de l’Alt Penedès estan adherits al Consorci, i s’ha anunciat que aviat hi estarà també el darrer municipi que falta. També aquest darrer 2015 s’hi ha afegit els Consells Comarcals del Garraf i del Baix Penedès, a més dels municipis del Vendrell, Bellvei i Calafell.
La presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva Serramià, remarca que és important treballar en xarxa en el conjunt del territori.
Coincidint amb el fet que el 2016 és l’any de l’enoturisme i la gastronomia, enoturismePENEDÈS vol impulsar el treball conjunt entre tots els agents per potenciar el territori. Es tracta d’aprofitar les sinèrgies que hi pot haver entre el turisme de platja i el turisme cultural relacionat amb el món del vi.
En aquest sentit el president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Francesc Olivella, assenyala que cal aprofitar la proximitat amb Barcelona i les necessitats que genera la gran afluència de turistes a la capital catalana.
A través de la plataforma EnoturismePenedès s’ha posat en marxa un portal d’ofertes d’activitats i allotjaments per a amants dels vins, la gastronomia i el paisatge. Amb aquesta eina les empreses que formen part d’EnoturismePenedès tenen un espai de promoció conjunta a la xarxa.
Actualment hi ha unes 200 empreses i institucions al club enoturismePENEDÈS. Un dels objectius per aquest any és millorar la comercialització i també entre els objectius del Pla d’Accions hi ha la millora de la comunicació on line, o l’elaboració d’un pla de màrqueting que comptarà amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: