Divendres, 19 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El director general de comerç de la Generalitat posa com a objectiu incrementar les vendes en un 4% l’any 2016

Josep M. Recasens ha protagonitzat aquest matí una nova sessió del Fòrum ADEPG, organitzat per l’Associació d’Empresaris del Penedès i el Garraf. Recasens ha ofert dades dels darrers anys per plantejar una realitat marcada per la recuperació i una millor resistència a la crisi econòmica del comerç català respecte el de la resta de l’estat.

En el conjunt de Catalunya, el comerç millora des de finals del 2013. L’augment de les vendes es va situar en el 2% el 2014 respecte l’any anterior i, a l’espera de les dades definitives del darrer trimestre, aquest increment arribaria al 3’5% el 2015 respecte l’any anterior. El director general de Comerç creu que aquest 2016 l’objectiu hauria de ser arribar al 4% i reduir les desigualtats entre sectors.

Recasens ha destacat que el teixit català ha crescut més en comparació a la resta de l’estat per la seva idiosincràsia, amb molta empresa petita i mitjana i un comerç urbà de proximitat més integrat.

El Director General de Comerç també ha parlat de la conflictivitat que hi ha hagut entre les polítiques comercials que ha posat en marxa el govern espanyol i les que defensa la Generalitat, com el cas dels períodes de rebaixes. Recasens manté que cal mantenir “la il·lusió conceptual de les rebaixes” en períodes concrets i que “la desregulació que defensa el govern espanyol només beneficia les grans empreses i desvirtua la campanya de Nadal”.

Entre les preocupacions que li han transmès els assistents a l’acte, el Centre Vila ha apuntat que sí que hi ha més vendes “en nombre de tiquets però aquest augment no es nota al calaix”; la consultora i vicepresidenta de l’ADEG Anna Cols ha parlat d’elaborar polítiques específiques per a un dels sectors més castigats pels grans supermercats, l’alimentació; i des dels comerciants dels Monjos han plantejat la seva inquietud per l’augment de vendes a través d’internet.

Des de la Generalitat es comprometen a fomentar les polítiques de promoció ajudant a mantenir fortes les associacions de comerciants, fomentar l’ús de les xarxes socials, oferir incentius a botigues virtuals, donar suport al món firal i facilitar el finançament a les empreses.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: